©César Vayssié
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CÉSAR VAYSSIÉ (FR)

UFE (UNFILMÉVÈNEMENT)

Vidéo

  • 153’

Conception : César Vayssié. Musique : Pierre Avia. Interprétation : Marc-Antoine Allory, Sarah Amrous, Clara Chabalier, Noémie Develay-Ressiguier, Simon Guélat, Pauline Hubert, Constance Larrieu, Gaël Sall, Charles D’Oiron, Cyril Brossard, Rodolphe Auté, Yves Pagès, Yves-Noël Genod, Sigrid Bouaziz, Céline Guillerm, Raphaël Neal. Équipe film : Martin Descombels, Raphaël Neal, Bérénice Barbillat, Benoît Duband. Avec le concours de l’équipe technique de Nanterre-Amandiers. Traduction français-anglais : Klara Mohammadi. Production, coordination artistique et diffusion : Caroline Redy et Céline Guillerm. Production : Caroline Redy/AFE (association film évènement). Coproduction : Le Théâtre Nanterre-Amandiers – Centre dramatique national, Musée de la Danse, Centre chorégraphique national de Montpellier Languedoc Roussillon, CND – Centre d’art pour la danse, T2G – Théâtre de Gennevilliers – Centre dramatique national de création contemporaine, Parc de la Villette, Festival Actoral – Marseille. Avec la participation du DICRéAM. Parrainé par ShowRoomPrivé. Avec le soutien de la Ménagerie de Verre, Vivarium Studio, le Théâtre de la Cité internationale. UFE a bénéficié de l’aide au projet chorégraphique 2015 de la DRAC Île-de-France.

A small group of young artist-performers imagine a revolutionary artistic action. From there, the limits of engagement interfere with relationships, shake political convictions, modify artistic intentions, and transform a collective fantasy into a real nightmare. Moving from the group’s production space at the Théâtre de Nanterre-Amandiers to an isolated alpine chalet, this cinematic fable segues through different choreographic forms, as well as real and fictional stories, thus destabilizing our logic of perception. Winner of the Prix National Georges de Beauregard and the Prix du Public at the Festival International du Film FID in Marseille in 2016, UFE questions the limit between a work of art and a production community. It represents a new stage in the ongoing conversation between performance and film.

  • 153’