©Philippe Weissbrodt
©Philippe Weissbrodt

Philippe Saire (CH)

Angels in America

Theatre

  • 2h30
  • F Hearing-impaired spectators welcome
  • G Hearing loops

Mise en scène et chorégraphie: Philippe Saire. Texte: Tony Kushner. Traduction Pierre Laville. Jeu: Adrien Barazzone, Valeria Bertolotto, Pierre-Antoine Dubey, Joëlle Fontannaz, Roland Gervet, Jonathan Axel Gomis, Baptiste Morisod. Assistanat à la mise en scène: Chady Abu-Nijmeh. Dramaturgie: Carine Corajoud. Création lumière: Éric Soyer. Création sonore: Jérémy Conne. Costumes: Isa Boucharlat. Scénographie: Claire Peverelli. Direction technique: Vincent Scalbert. Coproduction: Comédie de Genève, Arsenic – Centre d’art scénique contemporain, Lausanne, Théâtre des Martyrs, Bruxelles, Théâtre Benno Besson, Yverdon-les-Bains. Soutiens et partenaires: la compagnie est au bénéfice d’une convention de soutien avec la Ville de Lausanne, le Canton de Vaud et Pro Helvetia – Swiss Arts Council ; le spectacle est lauréat du concours Label+ romand – arts de la scène, et soutenu par la Loterie Romande, la Fondation de Famille Sandoz, Sophie und Karl Binding Stiftung et le Migros Pour-cent culturel. La Cie Philippe Saire est résidente au Théâtre Sévelin 36, Lausanne.

During the Reagan era in 80s America, AIDS tore through the gay community. Lives intertwine in this choral piece where characters are confronted with the stigmatization and politicization of their private lives through humour and allegory. The sudden disintegration of their world and of the collective enjoins them to find improbable and joyful forms of reinvention.
Philippe Saire, a major figure of contemporary dance in Switzerland, gives great importance to physicality in the staging of Tony Kushner’s play – echoing his own work, which is often strongly characterized by its performances and dramaturgy. In this piece, bodies are marked by illness and doubt, but also by sensuality, compassion, indignation and absurdity.

  • 2h30
  • F Hearing-impaired spectators welcome
  • G Hearing loops