Conception, interprétation: Marco Berrettini, Jonathan Capdevielle, Jérôme Marin. Composition et musique live: Ilel Elil. Cascadeur: Franck Saurel. Assistant artistique: Louis Bonard. Scénographie et lumières: Bruno Faucher. Construction modules: MC2 – Grenoble. Décoration modules: Daniel Martin. Réalisation haie végétale: Atelier Vierano. Régie Lumières: en cours. Costumes: Colombe Lauriot Prévost. Création sonore: Vanessa Court. Régie générale: Jérôme Masson. Production, diffusion, administration: Fabrik Cassiopée – Manon Crochemore, Isabelle Morel et Pauline Delaplace, Tutu production – Pauline Coppée. Production déléguée: Association Poppydog (FR) et *Melk Prod. (CH). Coproduction: L’Arsenic – Lausanne (CH), l’ADC – Genève (CH), Festival d’Automne à Paris (FR), CCN2- Centre chorégraphique national de Grenoble dans le cadre de l’accueil studio (FR), le Manège – Scène nationale de Reims (FR), T2G Théâtre de Gennevilliers - Centre Dramatique National (FR), Théâtre des 13 vents, centre dramatique national de Montpellier (FR), Théâtre de Lorient - centre dramatique national (FR), Centre Dramatique National d’Orléans (FR), La rose des vents – scène nationale Lille Métropole – Villeneuve d’Ascq (FR), MC2:Grenoble (FR). Remerciements: Nanterre-Amandiers, Centre dramatique national. Avec le soutien de la fondation Schweizerische Interpretenstiftung et la fondation Ernst Göhner. La compagnie *Melk Prod. est au bénéfice d’une convention de soutien conjoint avec la Ville de Genève, le Canton de Genève et Pro Helvetia, Fondation suisse pour la culture. L’association Poppydog est soutenue et accompagnée par la Direction régionale des affaires culturelles d'Ile-de-France - ministère de la Culture, au titre du conventionnement.
A Whitney Houston on the verge of implosion rubs shoulders with a Marguerite Duras who advocates total destruction. A Marlene Dietrich at a children’s playground meets a professional stuntman burning at the back of the stage.
Three unique directors – who have never worked together before – converge around their shared love of music hall, a hybrid genre where a passion for showmanship flirts with the risk of “once too many”. In a state of unsteady equilibrium, their creation envisages the stage as the place of all musical and human metamorphoses, of all revelations. Music all represents the moment when forces springing from the unconscious invade the bodies of the performers, making them do things they can no longer control. What appeared to be a simple leisure venture is transformed into a tragi-comic destiny that affirms the conquest of souls and bodies through tears, laughter, songs and glitter. This total spectacle combines music and dance, paying tribute to grace, excess and human fragility.