©Gregory Batardon
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Pierre Piton (CH)

Open/Closed

Danse

  • ~1h15
  • F Hearing-impaired spectators welcome
  • A Little or no text
  • B Accessible to persons with reduced mobility

Chorégraphie, interprétation: Pierre Piton. Fashion Design/Costumes/Interprétation: Marie Bajenova. Création musicale, interprétation: Simone Aubert. Création Lumière: Marek Lamprecht Recherche corporelle, dramaturgie: Romane Peytavin. Œil Extérieur: Lucia Gugerli. Soutien à la production dramaturgique Tanzhaus: Jessica Huber. Coproducteurs: Tanzhaus Zürich, Arsenic – Centre d’art scénique contemporain, Lausanne. Partenaires: Un projet accompagné par Danse & Dramaturgie (D&D CH), une initiative du Théâtre Sévelin 36 Lausanne, en partenariat avec Dampfzentrale Bern, ROXY Birsfelden, Südpol Luzern, Tanzhaus Zürich, TU-Théâtre de l’Usine Genève; financé par Pro Helvetia et la SSA Société Suisse des Auteurs. Projet soutenu par le réseau Grand Luxe. Résidences: Trois C-L - Centre chorégraphique du Luxembourg, L’Abri - Genève, Dampfzentrale - Bern, ROXY - Birsfelden,Théâtre Sévelin 36 - Lausanne, Arsenic centre d’art scénique contemporain - Lausanne, Tanzhaus - Zürich. Soutiens: Stadt Zürich Kultur, Pro Helvetia, Fachstelle Kultur Kanton Zürich, SSA - Société Suisse des Auteurs, Fondation Nestlé pour l'art, Landis & Gyr Stiftung, FLUXUM FOUNDATION, Oertli Stiftung and SIS - Schwizerische Interpretenstiftung.

We exist in a dystopia, in a state of anger and fear, and navigate an impossible future. – Pierre Piton

For Open/Closed, Pierre Piton has taken his inspiration from lichens – composite organisms resulting from the symbiosis of three different and interdependent biological partners – and offers a space where the individual body fades away in favour of the ecosystem of an interconnected being. The boundaries of the self fade away in favour of an experience of another order, that of metamorphosis, where the body coincides with that of the other and is defined in a continuum between past and future organisms. This utopian morphology then becomes a sensory vector in resonance with the space, the audience and all sorts of creatures.